Saturday, September 27, 2014

Sharing is caring




Assalamualaikum wbth


Menjengah kembali laman yang semakin dilupakan ini
lama jarak diambil untuk karang new post
mungkin juga sudah tiada siapa yang peduli
tiada siapa lagi ingat wujudnya laman ini


"Things change. People change. Circumstances change. Relationships change. Semua benda akan berubah. Bahkan hati ini, dalam sekelip mata pun boleh berubah sama ada jadi baik atau jahat dengan kuasa Allah.

Accept the change and be happy with it. Itulah yang kita panggil redha. Apa yang terjadi pasti punya hikmah, walau seburuk kejadian pun. Jika ia baik bersyukurlah kerana Tuhan melimpahkan kurnia-Nya dan jika ia buruk maka bersabarlah kerana Tuhan mahu menaikkan iman kita dan mengajar erti sabar.

Walk away and never look back. Kenangan bukan untuk disimpan tapi untuk dijadikan pengajaran. Jangan menoleh kembali dengan kekecewaan. Tuhan mengurniakan nafas setiap hari bukan untik kita menyesali apa yang telah berlalu, sebaliknya untuk membaiki diri demi masa hadapan, demi akhirat.

Some stories are meant to be short, appriciate what you have today. Tak semua kisah kekal. Oleh kerana itu,hargailah apa yang kita miliki untuk saat ini. Ucaplah alhamdulillah sebanyaknya.

Try to be brave. Beranilah menempuh segala kesukaran meski pedih meski terluka. Kerana kita selalu ada Tuhan untuk menguatkan kita, insyaAllah."


oohh the first time i read those words i felt like something has stabbed me.
terus masuk menusuk ke dalam qalb.
like seriously
Thanks to whoever u are who wrote that
appreciate it so much
and i hope those who read this post will have benefit too^^






p/s : and i'm a happy me now alhamdulillah, all praises to Allah the Almighty^^


2 comments:

  1. everything gonna be change actually..hopefully semuanya BERUBAH menjadi lebih baik..in syaa Allah..slamat menempuh hari-hari bahagia dila..blog padi puteh sentiasa dihati :)

    munirahSyarifah :)

    ReplyDelete
  2. Thnks cik syar...i pray for ur hepiness too dear,moga dpermudhkn urusan seerusnya :-) sik sabar mau nunggu hjg taun tokk hihi

    ReplyDelete

© 2009 'Two-column photo blog' by HUGE photo blog

Back to TOP